Sondaże, badania i ankiety

Ostatnio zaskoczyła mnie respondentka GfK Polonia. Zadzwoniła na telefon komórkowy z pytaniem czy może przeprowadzić ankietę związaną z internetem. Pierwsza rzecz jaka mnie uderzyła to skąd ww. Pani ma mój telefon. Jeśli jest to na chybił trafił to odpada reprezentatywność społeczna, jeśli uzyskała ten numer od kogoś innego to pytanie od kogo? Tego nie zdążyłem się dowiedzieć.

Rozmowa wyglądała mniej więcej tak:

– Czy można przeprowadzić z Panem ankietę dotyczącą internetu? – pyta ankieterka.

– Tak, oczywiście – pada odpowiedź.

– Kto dostarcza Panu internet? – pyta zatem ponownie dzwoniąca.

Pada odpowiedź.

– Aaaa…eee… to ja Panu dziękuję. Interesują nas tylko osoby używające Neostrady. Dziękuję Panu.

Usłyszawszy taki tekst lekko zdębiałem. Oczywistym było w tym momencie, że sondaż zamówiła Telekomunikacja Polska. Jeśli zatem chodzi o ankietę dotyczącą Internetu to czemu nie pytała dalej? Wyłącznie po to by mieć dane porównawcze dla klienta. Jeśli wszystkie ankiety i sondaże są tak stronnicze to nie dziwię się już czemu są tak nietrafione. A można by przez pomyłkę pomyśleć, że ma się do czynienia z profesjonalną sondażownią.

1 thoughts on “Sondaże, badania i ankiety

  1. Fakt, najciekawsze jest zawsze skąd mają nasze numery tel. Kiedyś do mnie pani zadzwoniła z towarzystwa ubezpieczeniowego z super-mega-bombową promocją, ale nie zdążyła o niej opowiedzieć, bo doszło do spięcia o to skąd ma mój numer. Powiedziała, że to tajemnica służbowa i nie może mi powiedzieć. Poprosiłam, aby usunęli mój nr z bazy. I co pani zrobiła? Ofertę przesłała mi na maila! OMG!! Są niezniszczalni…;)

Dodaj komentarz