Chcemy związku partnerskiego?

W Dużym Formacie znalazł się bardzo ciekawy artykuł opowiadający historię ośmiu par (heteroseksualnych), które ze względów religijnych, światopoglądowych czy też kulturowych chciałyby, by w Polsce był możliwy związek partnerski.

Osobiście nie jestem do takiej umowy przekonany, ale jeśli ktoś chce zawrzeć kontrakt interesów pomiędzy dwojgiem ludzi to czemu mam być przeciwko? Zwłaszcza, że ów umowa mnie nie dotyczy?

A Wy co o tym myślicie?

One thought on “Chcemy związku partnerskiego?

  1. Też czytałam ten artykuł i srednio mnie przekonał, przynajmniej w zakresie par heteroseksualnych. Cały czas nie potrafię dostrzec zasadniczej różnicy pomiędzy małżeństwem a związkiem partnerskim? Łatwiej byłoby się formalnie rozstać? To może prościej zastanowić się nad ułatwieniem, uproszczeniem i skróceniem rozwodów?
    Mam jakieś dziwne wrażenie, że chodzi tu tylko o pieniądze czyli możliwość wspólnego rozliczania się partnerów, ustawowe dziedziczenie itp. Nie podoba mi się jednak postawa, gdy ktoś ignorując procedury obowiązujące w państwie, jednocześnie chce profitów przysługujących z ich stosowania.

Skomentuj

