Rząd polski a sprawa smoleńska – dysputa

W komentarzach do wpisu użytkownik o pseudonimie Piast podjął ze mną dyskusję i prosił o mój komentarz. (poprawiłem wyłącznie znaki diakrytyczne i literówki)

W chwili ogłoszenia przez Mecenasa Hambure jego zamiaru o złożeniu wniosku do Prokuratury, p.Premier Tusk oświadczył, ze jako osoba publiczna, jest stale do dyspozycji tejże Prokuratury i gotów jest udzielić wszelkich wyjaśnień.
Dlaczego wiec sam nie zaproponuje złożenia zeznań i nie pójdzie do Prokuratury tego dokonać ? Okłamał społeczeństwo swoja wypowiedzią, czy ma znowu coś do ukrycia ?

Przede wszystkim nie mogę się wypowiadać za pana Premiera. Ja nie uważam, że mnie On tym oświadczeniem okłamał. Przede wszystkim nie ma on obowiązku sam się zgłaszać do Prokuratury. Ogłosił tylko, że jak otrzyma wezwanie, to się zgłosi i złoży wyjaśnienia. Jednak idąc torem Pańskiego rozumowania to ja mam pytanie: czemu pan Kaczyński sam nie zgłosił się do prokuratury, by wyjaśnić o czym rozmawiał ze ś.p. Prezydentem i czy mogło to mieć jakiś związek z przyczyną katastrofy. Może miało, a może wprost przeciwnie. Wyjaśnienie takie Nam – Społeczeństwu się należy.

Aktualnie we Francji, świat polityczny żyje sprawa związków finansowych aktualnego Ministra Pracy i jednocześnie skarbnika UMP ( p.Woerth ) z Mme Bettancourt ( l’Oréal – trzecia fortuna Francji ) Opozycja żąda wyjaśnień – normalne. W tej sytuacji p.Woerth sam zaproponował, że złoży wyjaśnienie przed Trybunałem albo Prokuratorem.
A p. Tusk ?
Nie będzie chciał złożyć zeznań w sprawie największej tragedii od czasu II wojny światowej, jak orzekł Sejm RP ?

Ja myślę, że będzie w swoim czasie na wezwanie Sejmu RP lub Prokuratury.

W sprawie, w której jako Premier rządu RP, ponosi niekwestionowana odpowiedzialność za przygotowanie tragicznej podroży Głowy Państwa ?

Według mojej wiedzy za przygotowanie podróży Głowy Państwa odpowiada Kancelaria Prezydenta RP, tak samo jak za przygotowanie podróży Premiera odpowiada Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Więc twierdzenie, że Premier rządu RP jest odpowiedzialny za przygotowanie podróży Prezydenta, jest bezpodstawne.

W najważniejszej tragedii jaka spotkała RP , w której oddal śledztwo w obce ręce , nie ma nic do zeznania ? Nic do powiedzenia ?

Według prawa międzynarodowego, a dokładnie reguluje to konwencja chicagowska. Pełne wyjaśnienie w Gazecie Prawnej. Czy ma coś do powiedzenia? Raczej wątpię – może jedynie prosić o współpracę.

Prokuratura nie ma żadnych pytań do p.Tuska ? Woli wysyłać szkolne pytania do Departamentu Sprawiedliwości USA w sprawie możliwości wytwarzania sztucznej mgły?

To pytanie nie do mnie a do Prokuratury.

Proszę aby Pan zwrócił uwagę na uzasadnienie odmowy, która wydala Prokuratura ( przedruk z prasy ):
„okoliczność, która ma być udowodniona nie ma znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy albo jest już dawno udowodniona”
Albo – albo ?
Mam nadzieje, ze Prokuratura wypowie się dokładniej bo : „albo” nie może być odpowiedzią oficjalnego organu jakim jest Prokuratura.
Jeśli „okoliczność, która ma być udowodniona nie ma znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy” to Prokuratura powinna te wypowiedz uzasadnić i czekamy z niecierpliwością na to uzasadnienie.
Jeśli ” już jest dawno udowodniona” to należy Narodowi przedstawić ten dowód. Naród nie może znosić ciągle takich odpowiedzi.
W państwie PRAWA, prokuratura nie może podawać takich uzasadnień : „albo-albo”.
„Albo – albo” nie mieści się w żadnym kanonie prawnym.
W państwie prawa i prawdziwej demokracji, prokuratura podaje szczegółowe uzasadnienia, a cóż dopiero w tym konkretnym przypadku !

Mam nadzieje, ze zrozumiał Pan dlaczego nie ma najmniejszego sensu, aby p.Jarosław Kaczyński składał jakiekolwiek zeznania. No bo o czym ? O rozmowie ze sp. Bratem?

W tej kwestii już się wypowiedziałem powyżej. Dla mnie przede wszystkim to była rozmowa Prezydenta z szefem partii opozycyjnej. OSTATNIA przed katastrofą. I w tym kontekście trzeba to zbadać.

Jeśli Prokuratura nie widzi zasadnym przesłuchiwać osoby odpowiedzialne z racji pełnionych funkcji, premiera i innych, to jaki jest sens przesłuchiwać osoby postronne, w tym Jarosława Kaczyńskiego ? Mój Wielki Boże, nawet rodziny Ofiar musiały przejść przez poniżające przesłuchania w Moskwie !

Prezes partii opozycyjnej odbywający OSTATNI rozmowę ze ś.p. Prezydentem nie jest dla mnie osobą postronną i stąd konieczność przesłuchania i wyjaśnień.

Gdzie jest Honor Premiera rządu RP ? Gdzie ? Może mi Pan odpowiedzieć ? Obawiam się mocno ze ten Honor został w objęciach p. Putina w Smoleńsku.

To nie do mnie pytanie tylko do pana Premiera.

A Pan jak myśli ?

Pozdrawiam. Liczę, że dostane Pańska odpowiedz.

Skomentuj

