Jak rozstałem się z „Naszą Klasą”

Dzisiaj po zalogowaniu się do portalu Nasza Klasa zobaczyłem nowy regulamin. W dziale pt. „Prawa autorskie” proszono mnie o udzielenie niewyłącznej licencji (patrz art. 67 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – tekst pierwotny:Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze zmianami) na wszystkie materiały publikowane w ww. portalu. Oznacza to nie mniej ni więcej wykorzystanie moich komentarzy, zdjęć itp. do celów reklamowych jak i udostępnianie ich innym podmiotom na podstawie licencji. Gdy nie udzieliłem zgody na to jedyną możliwą opcją było usunięcie konta. Cóż, w taki oto sposób pozbyli się mnie skutecznie.

Aktualizacja: Na portalu onet.pl znalazłem taki oto artykuł. Pani Aleksandra Wydrych znalazła swój autoportret na  koszulce firmy New Look. Nie dała jednak tejże firmie pozwolenia na wykorzystanie jej wizerunku. W związku z tym może dochodzić swoich praw. Po akceptacji nowego regulaminu Naszej Klasy nie będzie to już możliwe.

5 thoughts on “Jak rozstałem się z „Naszą Klasą”

  1. Dokładnie!! Widziałam regulamin i nie chciałam wyrazić zgody na te idiotyzmy:/ Na razie mam nk, ale już niedługo 🙂 Napisałeś do nich, aby usunęli Twoje dane? Gdzieś widziałam taki mały punkcik w regulaminie, że usunięcie konta nie oznacza usunięcia Twoich danych z ich bazy.

  2. ja na razie usunęłam zdjecia, bo potrzebuję jeszcze na chwile nk, ale naprawde coraz bardziej mnie wkurza. najgorzej maja ci co nie przeczytaja tylko z automatu zaakceptuja regulamin. ale …

Skomentuj

