Kościół a in vitro

Ostatnie oświadczenie Rady ds. Rodziny Konferencji Episkopatu Polski wprawiło mnie w niemałe osłupienie. Zakaz przyjmowania komunii świętej przez osoby popierające metodę „in vitro” jest przynajmniej kontrowersyjny. Pogląd hierarchów Kościoła, że życie ludzkie rozpoczyna się od zarodka mija się z prawdą. Życie zaczyna się, gdy płód uzyskuje świadomość.

Przyjmując interpretację Kościoła – KAŻDA komórka jajowa jest początkiem życia. Wniosek taki wyciągam na podstawie oświadczeń sprzeciwiających się niszczeniu niezapłodnionych zarodków. Bazując na tej interpretacji można pójść o krok dalej. Zakładając, że tak jest, to co miesiąc 3 miliardy kobiet popełnia ludobójstwo w takim znaczeniu, że ich ciało pozwala obumrzeć niezapłodnionej komórce jajowej. Na tej właśnie podstawie twierdzę, że podejście Kościoła do sprawy sztucznego zapłodnienia jest złe.

Przyjmując moją interpretację życia dojdziemy do wniosku, że komórki jajowe wykorzystywane w metodzie „in vitro” są tylko częścią materiału genetycznego kobiety i jako takie powinny być traktowane. W tym wypadku to kobieta, podejmuje decyzję co z nimi zrobić, jako że są one częścią jej ciała. Religia nie ma tu nic do rzeczy. Sprawa ma się inaczej, gdy płód uzyska  świadomość.

W związku z tym mam otwarty apel do Kościoła: Nie narzucajcie innym waszego światopoglądu.

Chętnie podejmę dyskusję na powyższy temat.

5 thoughts on “Kościół a in vitro

  1. Pingback: Postulaty Palikota – polemika « Bediqus' Blog

  2. Miaua: ja nic takiego nie napisałem 🙂 To oświadczenie rady ds. rodziny. No chyba, że piszesz o czymś innym 🙂

  3. Drażni mnie to, co napisałeś o tym, że jeśli poprę taką metodę dawania życia, będę mieć ograniczone prawa w Kościele. To trochę tak, jakbym była karcona za to, że nie mam nic przeciwko gejom i lesbijkom, jeśli nie wkraczają ze swoimi prawami w mój świat dosłownie. Zresztą jak oni chcą sprawdzać, czy ktoś jest np. tylko zwolennikiem czy ma takie dziecko lub zamierza mieć. Według mnie, skoro jest możliwa taka metoda, to Bóg wiedział, co robi, dając ludzkości mądrość wynalezienia takiego sposobu posiadania dzieci tym ludziom, którzy nie mają innych możliwości.

  4. nie rozumie dlaczego to mężczyzna ubrany w „sukienke” może mi mówić czy mam posiadac potomstwo czy nie. i taki facet bedzie mi mowil że mam grzech?! ja myślałam że w wierze katolickiej chodzi o to aby być dobrym człowiekiem i nie krzywdzić innych!! do jasnej cholery ja chce tylko swojego szczescia, a poglad kilku facetow mnie nie interesuje.
    wydaje mi sie ze oni maja wiekszy grzech posiadajac dzieci gdzies na boku niz ja gdybym zdecydowala sie na posiadanie dziecka dzieki metodzie in-vitro. Bóg mnie osądzi, a nie jakiś obcy facet!

  5. Trafiłeś w sedno, uważam, że to kobieta ma prawo decydować co dalej. Jeżeli z mężem mają taką szansę, aby mieć potomstwo, to dlaczego jej nie wykorzystać? Znam parę, która skorzystała z tej metody. Są teraz szczęśliwymi ludźmi, którzy nie widzą świata poza dzieckiem. I to ma być złe??? Chodzą do kościoła i każdego dnia dziękują Bogu, za cud, że się im udało. Za to mają zostać „naznaczeni” i stawiani na równi z osobami, które popełniają gorsze wykroczenia?? Nie, lepiej płodzić dzieci, mieć ich 12,16,18 i prosić państwo o wsparcie!! To jest „po bożemu” :/

Skomentuj

