Ludzie, internet, anonimowość

Ostatnio znalazłem błąd na blogu (po długim czasie istnienia strony) i zastanawiając się czemu nikt mnie o tym nie poinformował, zrobiłem sondę (patrz Mea Culpa). Teraz przyszedł czas na wstępne podsumowanie. Tylko 1 z 4 czytelników wziął  w niej udział, a ogrom odpowiedzi było typu „Nic nie robię”. Zastanawia mnie dlaczego?

Z jednej strony wychodzi na to, że ludzie nie zwracają uwagi na to, co czytają, a z drugiej nie chce im się nawet zwrócić uwagi na błędy. Jest to trochę dziwne uwzględniając popularność blogów, portali społecznościowych typu Nasza-Klasa, czy Facebook. Czyli nie wynika to z lenistwa, czy anonimowości, jaką daje sieć. Z drugiej strony wszystkie blogi i programy typu” Big Brother” pokazują ludzką potrzebę dzielenia się swoimi myślami, życiem z ludźmi – czasami tylko po to, by zostać „sławnym”. Więc z czego to tak naprawdę wynika? W czym tkwi tajemnica? Może Wy mi odpowiecie…

dodajdo.com

One thought on “Ludzie, internet, anonimowość

  1. Mnie też nie informują, ale wziąłem to za oczywistość — dlaczego komukolwiek ma zależeć na zgłaszaniu uwag do niszowej strony, niebędącej nasząklasą czy inną mielonką…

Skomentuj

